2169 Leden
Nieuw: joelowride..
5 sporters en 17 gasten online
 HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   Forum ProfielForum Profiel   Verstuur een prive berichtLog in om je privéberichten te bekijken     RegistreerRegistreer 

Bruggetje Dijkgatbos vernield - fietser breekt sleutelbeen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Algemeen mountainbike
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Team
Site Admin

Mijn sporten zijn:

BerichtGeplaatst: 16 jul 2010 10:44    Onderwerp: Bruggetje Dijkgatbos vernield - fietser breekt sleutelbeen Reageer met citaat

Bruggetje Dijkgatbos vernield - fietser breekt sleutelbeen

12 juli 2010 - WIERINGERWERF - De politie is op zoek naar getuigen van een vernieling aan het mountainbikeparcours in het Dijkgatbos. Een 47-jarige man uit Wieringerwerf is daar gevallen doordat vandalen het bruggetje in het parcours hadden vernield. Hij brak bij zijn val zijn sleutelbeen.

Volgens de melder zijn ook andere fietsers ten val gekomen. Staatsbosbeheer heeft het bruggetje zo snel mogelijk na de melding hersteld om valpartijen te voorkomen. De politie zoekt mensen die op woensdagmiddag of –avond getuige zijn geweest van deze vernieling. Zij worden verzocht contact op te nemen met de politie (0900 – 8844).

Bron: Webregio.nl / MTBroutes.nl
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Suzanne73

Mijn sporten zijn:

BerichtGeplaatst: 19 jul 2010 10:51    Onderwerp: Reageer met citaat

Jeetje wat erg. Wie doet er nou zo iets?
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Pieter3

Mijn sporten zijn:

BerichtGeplaatst: 19 jul 2010 11:29    Onderwerp: Reageer met citaat

Kan me goed voorstellen dat niet iedereen blij is met mountainbikers in het bos. Maar wanneer blijkt dat dit werkelijk met opzet is gedaan, dit een poging is om de ander opzettelijk te verwonden (of erger!).

Ik kan me ook nog een verhaal van vorig jaar voor de geest halen waar iemand beton met rechtopstaande scherpe pennen in het bos had gemaakt om zo wandelaars te verwonden.
Naar boven
toolio
Site Moderator

Mijn sporten zijn: Windsurfen, Biken & Hardlopen

BerichtGeplaatst: 19 jul 2010 12:10    Onderwerp: Reageer met citaat

Dat klopt Pieter, niet iedereen is het eens of kan het waarderen dat er mountainbikers in het bos zijn. Maar zolang de mountainbikers zich op de speciaal bedoelde MTB paden bevinden, vind ik dat zowel MTB'ers als wandelaars elkaar moeten respecteren.

Kom zelf ook vaak complete bomen tegen die expres dwars op het pad zijn neergelegd om mountainbikers te doen stoppen. soms liggen er zelfs 5 achter elkaar. Nu vind ik dit persoonlijk alleen maar extra training en spring hier graag overheen Very Happy Maar hoor de laatste tijd steeds meer verhalen van dit soort valpartijen door dergelijke opzet. Zo hoort het niet te zijn.

Geef elkaar de ruimte en respect. Natuurlijk zijn er altijd mensen die nergens rekening mee houden en ook bij wandelaars en honden volle snelheid houden... Maar ken ook verhalen van wandelaars die expres breed blijven lopen en zelfs mountainbikers fysiek aanvallen.. Razz
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Algemeen mountainbike Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: